Soita meille: +358 10 524 5500
Tiedolla johtamisen ratkaisut koostuvat kliinisen työn näkymistä ja raportoinnin työkaluista. Ne soveltuvat hyödynnettäviksi sekä palveluiden järjestäjille että tuottajille sosiaali- ja terveydenhuollossa.
Tiedolla johtamisen ratkaisut mahdollistavat mm.
Tiedolla johtamisen ratkaisut ovat osa suomalaista, Kanta-auditoitua A-luokan Mediatri / Mediconsult Saga® -tietojärjestelmäkokonaisuutta.
Kliinisen työn näkymät kokoavat asiakkaan tiedot visuaaliseen ja helposti katseltavaan muotoon. Ammattilainen pystyy nopeasti identifioimaan asiakkaan hoidon kokonaiskuvan, poistamaan mahdollisia päällekkäisyyksiä, sekä rakentamaan optimaalisen hoitopolun. Kliinisen työn näkymät mahdollistavat hoidon laadun mittaamisen.
Kliinisen työn näkymiin kuuluvat Avainasiakastuki, Asiakaspolku sekä Hoitopolku.
Avainasiakastuki
Avainasiakastuki tunnistaa paljon palveluita käyttävät asiakkaat ja mahdollistaa hoidon oikean kohdentamisen varhaisessa vaiheessa. Sen avulla voidaan hyödyntää ennaltaehkäiseviä palveluita entistä paremmin.
Se kokoaa yhteen asiakkaan olennaisimmat tiedot, helpottaa kokonaisvaltaisen hoitosuunnitelman tekoa sekä parantaa tiedonkulkua ammattilaisten välillä.
Avainasiakastuki mahdollistaa myös hoidon päällekkäisyyksien poistamisen, jolloin asiakas pääsee hyödyntämään hänelle sopivimpia palveluita.
Asiakaspolku
Asiakaspolku on menneiden tapahtumien näkymä, josta ammattilainen pystyy näkemään asiakkaan hoidon kokonaiskuvan ja tarvittaessa pureutumaan yksittäisiin hoitotapahtumiin. Tällöin myös hoidon päällekkäisyyksiä on helpompi tunnistaa ja hoitoa tehostaa asiakkaan hyödyksi. Asiakaspolku tukee ammattilaista päätöksenteossa ja sen avulla voidaan rakentaa optimaalinen hoitopolku.
Hoitopolku ja hälytykset
Hoitopolku sisältää asiakkaan yksittäisen (esim. lonkkaleikkaus) tai jatkuvan (esim. diabetes) hoidon suunnitelman, joka saadaan rakenteistettua ja aikataulutettua.
Järjestelmä antaa hälytyksen, kun asiakas ylittää määritellyt kriteerit, jolloin tilanteeseen voidaan puuttua nopeasti.
Tavoitteena on hoitoprosessin optimoiminen oikeilla ratkaisuilla.
Ei valittua videota
Valitse videotyyppi sivupalkista.
Raportoinnin työkalut
Raportoinnin työkalut jalostavat organisaatiossa tuotettua tietoa asiakkaan, organisaation ja viranomaistahojen hyödyksi. Raportoinnin työkaluihin kuuluvat Johdon raportointi, Perustoiminnan raportointi, Viranomaisraportointi sekä Kliiniset raportit.
Johdon raportointi
Johdon raportointi esittää organisaation johtamisen avainluvut ja -tiedot selkeällä ja nopeasti hahmoteltavalla tavalla. Johdon raportit antavat hyödyllistä tietoa organisaation päätöksenteon tueksi.
Perustoiminnan raportointi
Perusraportointi tuottaa hyödynnettävää tietoa organisaation jokapäiväisen toiminnan tueksi. Perusraportoinnista saatavaa asiakassegmenttitietoa voidaan hyödyntää esimerkiksi hoidon tukena.
Viranomaisraportointi
Viranomaisraportointi tuottaa organisaatiolta läinsäädännön vaatimat raportit toimitettavaksi viranomaisille.
Kliiniset raportit
Kliinisiä raportteja voidaan hyödyntää esimerkiksi silloin, kun käyttäjä tai ammattilainen haluaa katsoa omien potilaidensa tai tietyn segmentin hoitotasapainoa. Kliinisiä raportteja voidaan käyttää myös terveydentilan seuraamiseen väestötasolla.
Mediconsult Saga® -tuoteperheeseen kuuluvalle ratkaisulle on myönnetty Avainlippu-tunnus.
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tutustu rekisteriselosteeseemme tästä.
Asiakastarinoissamme esittelemme sote-alan ja kuntoutuksen pilotteja, asiakascaseja ja artikkeleita. Asiakascaseissa kerromme muun muassa onnistuneista käyttöönotoista ja toimintatapojen kehittämisestä asiakasorganisaatioidemme silmin. Piloteissa seuraamme muutosta oikeissa potilas- ja asiakasympäristöissä, kun uusi järjestelmä tai toimintatapa otetaan ensimmäistä kertaa käyttöön.
Autamme teitä muutosprosessien läpiviennissä, konsultoinnissa ja koulutuksessa sekä tarjoamme käyttöpalveluja ratkaisujenne tueksi. Meiltä saat myös apua projektien läpivientiin, tarvittaessa myös oman projektipäällikön muodossa.