Miten asiakkaamme ovat hyödyntäneet sähköisen asioinnin ratkaisuja toiminnassaan?
Tutustu mm. näihin asiakastarinoihin:
Soita meille: +358 10 524 5500
Ei valittua videota
Valitse videotyyppi sivupalkista.
Tutustu mm. näihin asiakastarinoihin:
Sosiaali- ja terveydenhuollon digitaaliset palvelut helpottavat ammattilaisten työtä ja säästävät aikaa. Organisaation toiminta tehostuu hallinnollisen työn vähentyessä. Asiakkaille digitaaliset palvelut mahdollistavat joustavamman asiakaspalvelun, sillä niitä voi käyttää ajasta ja paikasta riippumatta. Digitaalisten palveluiden käyttäjinä ovatkin sekä sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaiset että asiakkaat ja potilaat.
Digitaaliset palvelut integroidaan osaksi asiakas- tai potilastietojärjestelmää.
Voit ottaa käyttöön seuraavia toiminnallisuuksia yksittäin tai sopivana kokonaisuutena.
Helppokäyttöisen ja asiakasta ohjaavan verkkoajanvarauksen avulla voit tarjota asiakkaillesi mahdollisuuden hakea, varata ja peruuttaa aikoja itse. Verkkoajanvaraus vähentää ammattilaisen puhelintyötä ja on helppo ylläpitää.
Lue myös: Työterveys Wellamolla ajanvarauspuheluiden määrä väheni 20 % jo heti ensimmäisenä kuukautena.
Potilas- ja asiakastietojärjestelmään täydellisesti integroidulla toiminnallisuudella voidaan lähettää asiakkaille tekstiviestejä monenlaisissa tilanteissa, esimerkiksi hoitotakuujonon purkaminen, joukkotarkastustiedotukset sekä ajanvarauksien peruminen. Palvelu mahdollistaa niin manuaalisten tekstiviestien kuin automaattisten viestien lähettämisen, mm. ajanvarausmuistutteet ja laboratoriotulokset.
Lue myös: Tekstiviestipalvelu vähentää perumattomia aikoja – Äänekoskella tekstiviestimuistutusten avulla perumattomat ajanvaraukset vähenivät 39 % ensimmäisen kuukauden aikana.
Esitiedot, hakemukset, sähköinen terveystarkastus, riskitestit, kuntouksen mittarit, hoidon vaikuttavuuden seuranta… Sähköisiä lomakkeita voidaan hyödyntää asiakkaan hoitopolun eri vaiheissa.
Sähköisesti täytettävät lomakkeet säästävät ammattilaisen aikaa poistamalla tietojen tuplakirjaamisen, tulostamisen, postittamisen ja pistelaskun. Asiakkaan hyvinvoinnista ja terveydentilasta saa tietoa jo ennakkoon, jolloin sitä voi hyödyntää käyntien suunnittelussa.
Lue myös: Sähköisen leikkausesitietolomakkeen avulla onnistuttiin säästämään hoitajien työaikaa henkilötyöviikon verran kuukaudessa.
Itseilmoittautuminen mahdollistaa asiakkaan ilmoittautumisen suoraan automaatilla, mikä vähentää jonottamista ja siten parantaa asiakaskokemusta. Ratkaisun avulla tehostetaan ja automatisoidaan asiakkaan ilmoittautumista, tiedottamista ja kulun opastusta sekä ammattilaisen kutsuprosessia. Henkilöstöltä säästyy aikaa rutiinitehtävien vähentyessä.
Tietoturvalliset etävastaanottokäynnit ja etäkuntoutustapaamiset sekä yksilö- että ryhmämuotoisina. Lue lisää OmaSaga-etäpalveluratkaisusta.
Vahvan tunnistautumisen takana olevaa helppoa, ei-reaaliaikaista viestintää ammattilaisen ja yksittäisen asiakkaan tai asiakasryhmän välillä. Uudesta viestistä lähtee heräte sähköpostiin tai tekstiviestillä, joten viestikanava ei vaadi jatkuvaa vastausvalmiutta. Vapaan tekstin lisäksi on mahdollista lähettää liitetiedostoja.
Raportointitoiminnoilla saa tarkasteltua hoidon tai kuntoutuksen laatua monipuolisen, reaaliaikaisen datan avulla. Ammattilainen voi koostaa raportit esimerkiksi luotujen tilien määristä sekä lomakemittareiden automaattisista pistelaskutuloksista. Tietoja on helppo tarkastella visuaalisessa raportointinäkymässä, minkä lisäksi tiedot saa vietyä ulkopuoliseen järjestelmään. Tutustu tiedolla johtamisen ratkaisuihimme.
Mediconsult Saga® -tuoteperheeseen kuuluville digitaalisille palveluille on myönnetty Avainlippu-tunnus.
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Tutustu rekisteriselosteeseemme tästä.
Autamme teitä muutosprosessien läpiviennissä, konsultoinnissa ja koulutuksessa sekä tarjoamme käyttöpalveluja ratkaisujenne tueksi. Meiltä saat myös apua projektien läpivientiin, tarvittaessa myös oman projektipäällikön muodossa.