Soita meille: +358 10 524 5500

  • Seuraa meitä somessa:

fi / en

Post Fetaured Image

Asiantuntijana Mediconsultilla: Asiakaskontaktit ovat työn suola

Mediconsult - 05/02/2024

 

Asiantuntijana Mediconsultilla -juttusarja esittelee ammattilaisiamme, jotka kertovat omasta työstään ja Mediconsultin kulttuurista. 

TuulaS pysty

Nimi:  Tuula Sutinen
Työtehtävä: Lead Specialist
Tiimi:  Asiakasratkaisut
Koulutus:  Terveystieteiden maisteri, sairaanhoitaja
Työura Mediconsultilla: 4/2009 alkaen

 

Millaisten asioiden parissa teet töitä eli mitä työsi pitää sisällään? 

Lead Specialist on Mediconsultilla uusi rooli, joten työnkuva on muovautumassa. Nykyisessä roolissani toimin senior-tason asiantuntijana Asiakaspalvelu- ja Asiakasratkaisut-tiimeissä, mutta tarvittaessa myös Projektinhallinta-tiimissä. Tehtävänäni on kehittää ja ylläpitää edellä mainittujen tiimien asiantuntijoiden osaamista ja kehittää tähän toimintamallia.

 Tehtävänäni on toimia esihenkilöiden tukena varmistamassa asiantuntijoiden riittävää osaamista.  Varmistan asiantuntijoidemme perehdytyksen uusiin ominaisuuksiin, joita tulee järjestelmiin versiojulkaisujen myötä. Lisäksi kehitän uusien työntekijöiden perehdytysprosessia.

Toimitusprojektien aikana minut saattaa edelleen nähdä konkreettisesti asiakkaiden parissa, vaikka nykyinen roolini painottuu enemmän suunnitteluun. 

Ennen nykyistä tehtävääni toimin ohjelmistoasiantuntijoiden esihenkilönä muutaman vuoden ajan. Lead Specialistina minulle on hyötyä siitä, että olen ollut pitkään Mediconsultilla ja tunnen kuviot. Ensi huhtikuussa tulee 15 vuotta täyteen. Olin Mediconsultin Joensuun toimiston ensimmäinen työntekijä. Nykyinen terveydenhuollon liiketoimintajohtaja Antti Kokkonen aloitti kaksi viikkoa minun jälkeeni.

Mikä on työssäsi pinnalla juuri nyt?  

Hyvinvointialueiden käyttöönottoihin liittyvien asiakaskoulutusten suunnittelu yhdessä asiantuntijoiden kanssa. Sisäisesti pinnalla on osaamiskartoitusten tekeminen ja perehdytysten suunnittelu.

Nimeä kolme parasta asiaa työssäsi.

Minulla on hyvin vaihteleva ja ajoittain haastava työ.  En voi koskaan olla tässä työssä täysin valmis, sillä aina löytyy uutta opittavaa. Minun on pysyttävä ajan hermolla, mikä pitää mielen virkeänä.

Mediconsultilla minulla on mahtavat ja avuliaat työkaverit. Meillä on aina helppoa olla yhteydessä toisiin sekä kysyä neuvoa ja apua. 

Asiakaskontaktit ovat työn suola! Mediconsult-urallani olen työskennellyt paljon asiakkaiden pääkäyttäjien kanssa. Asiakastyöhön kuuluu se, että välillä kohdataan haasteita, mutta samalla on erittäin palkitsevaa, kun pystyy vastaamaan asiakkaan tarpeisiin.

Ketkä ovat tärkeimmät yhteistyökumppanisi? 

Käyttöönottoihin liittyvien koulutusten suunnittelussa asiakkaille tärkeä yhteistyötaho on kunkin käyttöönottohankkeen projektiryhmä. Teen edelleen yhteistyötä myös asiakkaiden pääkäyttäjien kanssa.

Sisäisesti tärkeitä yhteistyökumppaneita ovat oman tiimini eli Asiakasratkaisujen asiantuntijat sekä Toimitukset ja palvelut -toiminnon muut tiimit. Jonkin verran teen yhteistyötä myös tuotekehityksen kanssa.

Mitä sinulle merkitsee sloganimme "Kestävää koodia kotimaiseen soteen"?

Minulle merkitsee paljon se, että pystyn ylpeästi toteamaan: ”Tuotteemme ovat kotimaisia. ” Voin sanoa, että tämä nostaa minua muutaman sentin ylöspäin. Kotimainen toimija kehittää ratkaisuja Suomessa ja pystyy olemaan aidosti lähellä asiakasta.

Onko jotain mitä muut eivät sinusta välttämättä tiedä tai eivät osaisi arvata?

Liikunta ja retkeily on minulle todella tärkeää.  Suomen 41 kansallispuistosta olen käynyt 32:ssä eli vielä muutama puisto on suunnitelmissa käydä.

Aikuisiällä läheiseksi harrastukseksi on tullut neulominen. Tykkään tehdä islantilaisia villapaitoja.

Retkeilyharrastukseeni liittyy sekin, että olen käynyt kansalaisopiston naisten puukkokurssin ja tehnyt pari puukkoa.

Asiakasratkaisut-tiimi

Asiakasratkaisut-tiimin tehtävänä on varmistaa, että asiakkaamme, sote-alan ammattilaiset, saavat tuotteistamme ja palveluistamme parhaan mahdollisen hyödyn.

Ennen järjestelmän käyttöönottoa haastattelemme asiakkaita heidän toimintamalleistaan ja tarpeistaan. Koulutamme asiakkaat järjestelmän käyttöön ja jatkamme opastamista käytön aikana. Kuuntelemme asiakkaan kehitystoiveita ja viemme niitä eteenpäin tuotekehitykselle. 

Sote-alan osaamisemme ja kokemuksemme auttaa meitä pääsemään sisään asiakkaan toimintaympäristöön ja palveluprosesseihin. Osaamisen lisäksi Asiakasratkaisut-tiimin onnistumisen perustana on vuorovaikutus ja luottamus. Näiden myötä ymmärrämme asiakkaidemme muuttuvia tarpeita ja olemme mukana heidän arjessaan.

 

 

Sarjan aiemmat osat

Asiantuntijana Mediconsultilla: Pyrin tuomaan käyttäjien näkökulman esiin

Asiantuntijana Mediconsultilla: Fronttikoodarina näen heti työni jäljen

Asiantuntijana Mediconsultilla: Työhöni kuuluu varmistaa, että järjestelmä toimii halutulla tavalla ja vastaa asetettuja vaatimuksia

Asiantuntijana Mediconsultilla: Sormet syyhyävät jo seuraavien hyvinvointialue-käyttöönottojen pariin

Asiantuntijana Mediconsultilla: "Olen asiakkaan ääni Mediconsultin sisällä."

Asiantuntijana Mediconsultilla: ”Koen, että sosiaalityön asiantuntijuuttani arvostetaan ja tarvitaan”

Kiinnostuitko? Otathan yhteyttä.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse lectus odio, convallis ac enim eu, egestas mattis dolor. Sed vitae orci et erat consectetur euismod. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

  • Tarjouspyyntö
  • Lisätietoa ratkaisuista
  • Tilaa esite
  • Palaute
  • Jotain muuta